Avalanche – „Połączenie” (2006)

Zespół Avalanche już od 2002 roku działa na polskim rynku muzycznym. Tworzą go bracia Michał (bas) i Tomek (gitara) Gołuchowscy, pochodzący z Bierunia, Bartek Słatyński (wokal) z Brzeszcz oraz Paweł Cembala (perkusja) z Oświęcimia. Swój pierwszy duży koncert zagrali w ramach finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w roku 2003, by następnie wydać małą demówkę zawierającą 5 utworów. Kolejnym etapem w karierze zespołu były serie koncertów na rockowych festiwalach w całej Polsce, na jednym z nich (w Lidzbarku Warmińskim) Avalanche zdobyli Grand Prix oraz wyróżnienie dla solisty-wokalisty. Ważnym epizodem był udział w opolskim festiwalu i zdobycie tam trzeciej nagrody. Następnie w roku 2006 na rynku pojawiła się długo wyczekiwana, pierwsza płyta zespołu – Połączenie.

Czym wypełniony jest debiut kapeli? Dostajemy porcję czystej, wręcz nieskazitelnej produkcji, lekkich gitarowych piosenek, które śmiało możemy usłyszeć w radiu. Czy jest to zarzut w stronę zespołu? Zapewne jest to kwestia sporna, tym bardziej, że na naszym polskim rynku muzycznym w ogóle ciężko jest zaistnieć, a jeśli zespół nie boi się pisać ładnych piosenek i nie mają problemu z tym, że są "radiowe", to chwała im za to! Inspiracje, które rzucają się na "pierwszy rzut ucha", to przede wszystkim brit-pop z okolic Oasis, ale także "kumpelski" zespół Myslovitz. Tutaj warto nadmienić, że Bartek współtworzył arcyciekawy projekt Penny Lane wraz z muzykami Negatywu (Mietal oraz Afgan) oraz Wojtkiem Kuderskim ze wspomnianego Myslovitz.

Avalanche – PołączenieNa płycie mnóstwo jest ładnych melodii i zgrabnych kompozycji, a kawałki takie jak otwierający płytę "Połączenie" czy "Sam" szybko wpadają w ucho. Chyba największym zaskoczeniem jest utwór "Dla Julianki", najbardziej alternatywny z dużą ilością sprzężeń i wokalem, który bardzo wyróżnia się na tle pozostałych kompozycji. Płyta jest "przestrzenna", brzmi dojrzale, a warto wspomnieć, że zespół nie do końca był zdany tylko na siebie. Jeśli wiecie o co chodzi... Producencka ręka mocno trzymała się pulsu kapeli. Ładnie eksponowany bas i zgrabne partie gitar zgrywają się świetnie. Kawałek po kawałku i płyta się kończy pozostawiając pozytywne wrażenie. Muzyka to lekka i przyjemna, która doskonale nadaje się na poranną jazdę do pracy czy szkoły.

Miałem okazję poznać członków zespołu osobiście, a nawet uczestniczyć w próbie. Podczas przyjacielskich rozmów, dowiedziałem się, że planują wydać drugą płytę, a kawałki, które zaprezentowali, zapowiadają się świetnie. Jeszcze bardziej rockowo, wręcz zadziornie. Nie bez przyczyny gdy wymieniałem się muzycznymi zainteresowaniami z Bartkiem padły nazwy zespołów takich jak Foo Fighters, Queens of The Stone Age czy kapel ze sceny Seattle (Stone Temple Pilots, Soundgarden, Pearl Jam). Po prostu gitarowe granie, które daje czadu. Z niecierpliwością czekam na drugie regularne wydawnictwo zespołu.

Tomasz Wolf

Załóż wątek dotyczący tego tekstu na forum

Poszukiwania perfekcyjnej Nuty:

Bibio – „Ambivalence Avenue” (2009)Kings Of Leon – „Only By The Night” (2008/2009)Tesla Boy - „Tesla Boy (EP)” (2009)Paristetris (2009)Jane's Addiction – „Ritual de lo Habitual” (1990)Squarepusher - „Solo Electric Bass 1”Kombinat sznurowadłaMark Lanegan – „Whiskey For The Holy Ghost” (1994)Electric Wire Hustle (09.09.2009)Them Crooked VulturesAtom TM - Liedgut (2009)Tom Waits - Closing Times (1973)Tom Waits - Blue Valentine (1978)Bonobo – „Black Sands” (2010)„Miles Away” – The Last Electro-Acoustic Space Jazz & Percussion Ensemble„Dog House Music” (2006) - Seasick SteveJeff Buckley – „Grace” (1994)Corrosion Of Conformity - „Deliverance” (1994)The Dead Weather - „Sea Of Cowards” (2010)Fisz Emade - „Heavi Metal” (2008)VooVoo - „Samo VooVoo” (2008)Sa Dingding - „Alive” (2008)Serge Gainsbourg - „Histoire de Melody Nelson” (1971)Radiohead - „The King Of Limbs” (2011)Boris - „Pink” (2005)Michał Jacaszek - „Treny” (2008)Blind Faith - „Blind Faith” (1969)Miles Davis – „Kind of Blue” (1959)John Coltrane – „A Love Supreme” (1965)Queens Of The Stone Age – „Songs For The Deaf” (2002)Różni artyści – „Protected Massive Samples” (2009)Avalanche – „Połączenie” (2006)Forss – „Soulhack” (2003)Rogiński/Masecki/Moretti – „2525252525” (2008)Fennesz / Dafeldecker / Brandlmayr – „Till The Old World's Blown Up And A New One Is Created” (2008)Foo Fighters – „Live At Wembley Stadium” (2008)The Prodigy – „The Fat Of The Land” (1997)Deadbeat – „Roots & Wire” (2008)David Bowie – „Heroes” (1977)Easy Star All-Stars – „Easy Star's Lonely Hearts Dub Band” (2009)The Prodigy – „Invaders Must Die” (2009)Mayer Hawthorne – „A Strange Arrangement” UUVVWWZ – „UUVVWWZ” (2009)
PodróżeKulturaMuzykaHistoriaFelietonyPaństwo, polityka, społeczeństwoPowieści i opowiadaniaKącik poezjiRecenzjeWielkie żarcieKomiks
PrzewodnikiAlbaniaNepalPolskaRumunia
Oceń zamieszczony obok artykuł.
Minister kazał, więc uprzejmie informujemy, że nasze strony wykorzystują pliki cookies (ciasteczka) i inne dziwne technologie m.in. w celach statystycznych. Jeśli Ci to przeszkadza, możesz je zablokować, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w artykule: Pliki cookies (ciasteczka) i podobne technologie.